Saturday 8 September 2012

#Video 1 - RM27000 (revisit)

 

#Video 1 - revisit
20 December 2011 - tarikh video Pertama diupload kan di channel youtube 'tuanhell'.

Diiukutkan masa tu tak terfikir & memang tak disangka pun video tu merupakan titik permulaan kepada dakwah saya ini.

Pada mulanya saya saja nak testing editing guna Adobe After Effect dan ia merupakan video pertama saya guna untuk edit dengan menggunakan After Effect. Saya belajar pun dari  tengok video-video tutorial di youtube....  :)

Saya upload ke channel youtube 'tuanhell' ni sebab dulu, channel youtube ni memang saya pernah gunakan untuk upload2 video saya terdahulu... ada lebih kurang 20+ video sudah diupload di channel tu... kebanyakan video tu semua video 'pelawak' je, video syok sendiri, dan ianya sememangnya menunjukkan kejahilan semata-mata.... astargfirllahalazim... itulah manusia.. sessungguhnya manusia senang dikaburi dengan permainan dunia...



Alhamdulillah Allah swt memberi peluang, dan membuka mata saya... 
dan saya ingin berubah..
Lalu saya pun 'private' kan video2 lama di channel tuanhell tu...
dan buat seketika.. channel tu 'hilang' sekejap..
sehinggalah

Saya tergerak hati nak buat 1st video typography saya... time saya buat ni, masa tu mula 'jatuh' hati dengan ceramah2 di youtube, dan salah satu yang diminati masa tu ialah ceramah dari Ustaz Azhar Idrus... :)

Memang tidak dijangkakan!
Pada mulanya, memang terkejut bila tengok video ni cecah beribu dalam sehari dua...
Dan sebenar-benarnya..
diatas sambutan dan sokongan anda... 
saya meneruskan usaha untuk buat video seterusnya.. (walaupun time tu masih merangkak guna Adobe After Effects...) XD

Dan begitulah cerita ringkasnya.. 
Dan sehingga hari ini... 
Saya masih percaya..

Semua ini terjadi adalah kerana Allah... 
atas keredhaan Allah swt
keatas hambanya yang lemah ini
dan hidup dalam kejahilan sepanjang 24 tahun umur hidupnya..

Alhamdulilah
Semua ini adalah kerana mu Allah
Semua ini milikmu Allah








No comments:

Post a Comment